Tuesday, October 20, 2015

Politik Malaysia pada tahun 2015

Assalamualaikum wbt kepada umat islam

salam sejahtera kepada orang bukan islam

saya suka menulis.
nak tulis dalam Facebook, ramai yang friend.

ada friend yang tak sekepala.

ada serabut dengan politik.ada yang suka dengan politik.

macam2. saya tak mahu bergaduh.

tetapi kalau tuan2 puan2 yang mencari atau pembaca yang dirahmati membaca kerana tuan puan/saudara saudari mencari topik ini.

saya orang biasa sahaja, tidak pandai nak ulas mengenai politik .

tetapi saya sebagai orang islam. saya nak menceritakan kenapa orang nampak saya bersungguh2 dalam hal politik.

saya orang biasa.harap mana manfaat diambil dan mana tak manfaat, tinggalkan sahaja.

Saya rasa ramai yang tidak mahu lagi tahu pasal politik?


setuju ke tidak???

Aku tak suka pasal politik.jangan share dalam wassup!!

cuba la FAHAM!!



Saya nak bagitahu.

Saya pernah membaca surat khabar harakah. saya baca di ruangan tok guru.masa tu atas adalah kolum tuan guru .nik aziz nik mat. bawah adalah ruangan kolum yang ditulis oleh tuan guru haji hadi awang

Masa tu saya tengah fikir. Macam mana nak suruh kawan2 perempuan pakai tudung bila ke sekolah.saya budak sekolah rendah kebangsaan dan tadika saya dulu pun kebangsaan.

Puas fikir.....

Allah menjawab persoalan saya dengan saya membaca ruangan tu, saya tak faham sangat sebab masa tu saya umur 9 tahun. Lepas tu saya buat kesimpulan, kalau nak semua kawan2 pakai tudung,solat dan sebagainya. kita kena ada kuasa .kalau ada kuasa, kita boleh suruh orang buat dengan apa yang kita mahu. contohmya suruh orang pakai tudung!!!!!!!!!!


LLepas tu, saya faham, nak jadikan orang baik2 pun kena ada kuasa.saya mulai dari tu saya sokong PAS..


parti islam semalaysia.

kawan2. saya ada nak kongsikan bagaimana Pas bermanfaat kepada kita sekarang.

Antaranya:

cop, pembaca, manfaat kita dapat ni setelah pas join dengan umno ketika dahulu.

tapi, pas join umno dengan bersyarat. kawan2 malas nak baca saya tulis, boleh dengar direct dari apa tok guru haji hadi bersuara.melalui youtube.

1. di majlis kerajaan, ada dihidangkan minuman arak, tetapi pas akan boikot kalu ada jamuan arak,lepas tu,sampai sekarang bila majlis kerajaan.arak dah tiada.orang bukan islam, minum arak pun secara tertutup dan orang islam yang minum arak terdiri pimpinan umno, malu dengan pimpinan Pas.mereka automatic tak minum arak.

2. azan dicorong radio dan televisyen.sampai sekarang masih berkumandang

3.joget2 dalam majlis2.pas tak mahu,tapi belum sempat Pas kemukakan bahwasanya Pas tidak mahu ada tarian.ada anggota Pas sendiri, joget.Dia dipecat terus.siap masuk surat khabar lagi.

4.antaranya pulok,pakai tudung dikalangan perempuan atau muslimat, dalam kerajaan atau kementerian, orang islam perempuan, dibolehkan pakai tudung dan tutup aurat.sampai sekarang,kita boeh pakai tudung,

Bila jadi lagu tu. Pas semakin menular penerimaan orang ramai mengenai permintaan dan syariat islam.semakin lama makin meluas... Umno ambil inisiatif untuk keluarkan Pas dari Umno.

Pas bersendirian.

ok.

Tahun 2015
Kejadian dimana membimbangkan saya ialah perpecahan golongan Pas sendiri. Menubuhkan parti lain selain Pas benar2 terjadi selepaas kita banyak kali menang bila bersama dengan Pas. Setelah pas bertahaluf siasi dengan DAP.

Seingat saya kita pernah buat barisan alternatif dan DAP keluar dari Pas.


Sekarang?

DAP tidak mahu bersama dengan Pas. dan mereka menentang Pas dengan bersungguh2 , jangan laksanakan hudud kerana

1. Pasal minum arak. kerana ramai antara orang islam sendiri minum arak,nanti jatuh ekonomi mereka.

Sebab Pas kata hukuman hudud ni untuk orang islam sahaja. tetapi diorang bimbang penjualan arak akan berkurang.

sebab orang islam sendiri membeli dan meminum arak. 

Ini salah satu sebab mengapa DAP menentang hudud


Saya petik dari kata2 pimpinan PAS.

saya nak bagitahu.erm logik juga!


Kawan2 ..apa yang saya nak beritahu lagi.

saya sangat bimbang, hampir seluruh rakyat Malaysia, nak marah dengan umno.

pimpinan datuk najib.
Macam2 berlaku.

saya menulis ini bukan sebab nak semua orang memusuhi beliau tetapi. kita doakan semoga beliau insaf.

Jangan kata buruk2 ke dia. sebab dia juga manusia. Cuma dia di uji sedikit dengan harta,pangkat dan kemewahan.

Siapa kita nak balas dendam dan sebagainya.

saya nak saudara /saudari istigfar. bagi bukan islam pula.Doa la pada tuhan masing2 supaya najib ni insaf,

Saya nak semua orang tahu. bilamana Pas bertegas tidak mahu bersama setelah melihat kepada DAP menentang secara konsisten bila menyerang peribadi Tuan Guru Haji Hadi.

Saya bimbang. sedikit lagi pakatan rakyat nak menang, Dan saya bimbang rakyat tak boleh nak ubah pemimpin.

Tapi,saya muhasabah balik kerana.

Nak menang. Nak ke putrajaya,kalau tak boleh laksanakan hukum islam. sia2 sahaja  perjuangan islam.

Jadi Pas kena bertegas dengan prinsip islam.

Kawan saya tanya.macam mana la lepas ni Pas.macam mana kita nak menang?

Dengan izin Allah saya cakap. Kita nak menang jangan harap pada makhluk.Kita harap pada Allah tetapi kita berusaha untuk kemenangan.

Allah janji dah islam pasti menang.

Cuma laluan dan perjuangan islam ini sangat lambat dan susah.

kena mujahadah dan konsisten.

YA rabbi..
Bila mana ... saya tegaskan dalam diri saya, yang mana dan saya berdoa moga Allah bagi petunjuk dan kefahaman dalam apa harus saya pilih dan lakukan sekiranya berlaku pilihanraya dalam bulan esok dah.

Alhamdulillah.Allah bagi petunjuk untuk terus beristiqomah.

Kami ada berbincang lagi,sayangnya golongan prefessional ada yang mengikut jejak langkah bekas pimpinan yang mesra dengan DAP. join GHB.atau GERAKAN HARAPAN BARU.

Sayang sangat kan?

betul. tapi kena ingat sebab kita makhluk ni. tak kuat dan tak sempurna .lemah.

Walaupun orang hebat macam mana pun kalau tinggalkan Pas.Tinggalkan perjuangan islam, kita tak hebat secara automatic. Sebab kita hebat bila bersama perjuangan islam.

Tak melanggar selagi tak bertentangan dengan islam.

FASTAQIM.

TETAP LAH KAMU DENGAN PERJUANGAN ISLAM!

Maafkan saya wahai golongan bukan islam. saya nak bagitahu dalam Pas ada juga golongan yang bukan islam.dimana ada satu pimpinan terdiri daripada puak2 atau golongan yang menyokong perjuangan Pas. Ada kelab sendiri.

Dinamakan Dewan Himpunan Penyokong Pas (DHPP). sebab ada yang sedar .bila bersama islam.memang mereka rasa aman dan tenang.

Oleh itu, bila saya ada dengar ceramah dari mat sabu selepas dia tubuh GHB, saya dengar dia baca al-quran, saya jadi terdetik. Dia nasihat orang sedangkan dia langgar ayat quran tu sendiri.

saya jadi pening kejap macam baca kitab bible,jadi saya minta maaf.saya tak kata mat sabu ni serupa kitab bibble.tapi bila dengar dia bercakap hal tu. otak saya pening.

Jadi bila habis dengar. saya berhati2 mendengar ceramah dari siapa. bukan benci atau sama sekali nak mencmuh. tetapi saya dapat rasakan, otak saya pening. 

risau juga kalau kata2 buruk keluar dari mulut.
mungkin ini antara salah satu selepas mereka berbiah lepas dapat jawatan tetapi sayangnya mereka ..mereka pilih jalan lain.

Dengan ini..saya langsung tak rasa nak marah atau bermusuh dengan sesiapa. tapi, saya harap penyokong Pas jaga adab dan akhlak. Jangan cemuh mereka. Cukup la kalau mereka bukan pihak benar. biar Allah tentukan.kita bukan penghukum.



Teruskan kerja kita dalam memantapkan pemahaman tentang siapa nak kita pilih dalam pilihanraya dan teruskan bekerja memenangkan Pas

Doakan mereka benda baik.

Saya gi fastaqim.penuh satu stadium.orang ramai sangat. saya dengar youtube dari kata2 Tuan Guru Haji Hadi pasal tak sempat nak dengar live sebab gi toilet.ramai sangat orang nak guna toilet.


Bila pergi fastaqim teringat zaman kena tamrin,guna toilet untuk wudhu sahaja. Dan tanpa mandi.

Sungguh gembira walaupun masa tu seperti kesusahan. :-)

Macam 2 orang saya tengok

Bisnes laku habis.

kfc penuh dan order tak putus walaupun dah pukul 12 malam.

kedai sampai habis air mineral dan order air kosong pun x boleh!!


Jadi...saya nak bagitahu..macam sambutan hari raya pula,seperti meraikan kemenangan Pas pula. Islam menawan sebuah kota yang besar. 


Selepas itu, saya sangat sedih sebab dengar suara tok guru nik aziz walaupun bukan almarhum yang membaca doa.seperti beliau hidup semula, saya bukan fanatik kepada beliau tetapi saya rasa sangat sedih. saya tak pernah dengar secara live suara dia.

Bila dapat dengar suara tu.seolah2, beliau membaca doa itu.

Dan saya sangat bersyukur ,..

Dalam duk nanges tu, saya soal diri sendiri,mampu tak aku istiqomah dan mampu ke tidak aku terus mencintai perjuangan rasulullah ini?

Seperti mana arwah tuan guru nik aziz sayang akan perjuangan ini. Dia makhluk biasa sahaja tetapi kerana sangat cinta beliau dengan nabi muhammad saw. berjuang sungguh2 menyebabkan saya soal diri sendiri,
Bila Pas tak bersama DAP pun aku boleh fikir.susah nak tawan malaysia, Pas akan kalah sedangkan akidah aku kena jelas, Allah akan tolong perjuangan islam.


Allah akan bantu memenangkan islam

Liku2 sangat mencabar.kena sabar.

Kalau menang .Allah tak redha tak boleh juga.

Kalau cakap begini. seolah2 Pas tak mahu menang tetapi kena ingat la,

Buat apa Pas join dan masuk pilihanraya .selain berebut nak jawatan untuk laksankan hukum ALLAH.


nampak tak  kesungguhan Pas. Dengan kata macam Gila kuasa.

tetapi ..bila berjawatan.kita berebut2 nak buat amal baik.fastabikul khairat.

Semua kena sucikan niat kerana Allah.

Ada ustaz ceritakan.saya nak tengok siapa perangai macam sahabat nabi .khalid al walid.
setiap kali berperang dia menang.

lepas ada orang cakap.jangan risau..tentera islam akan menang sekiranya khalid al walid jadi panglima.
sselepas itu, khalid alwalid dapat surat pasal kena pecat jawatan disebabkan orang ramai berakidah pasal khalid al walid.kita akan menang perang.jadi beliau menerima pemecatan tanpa soal jawab sehingga la beliau wafat.

Begitu la. kawan2 semua.

mana umur 19 tahun sekarang. check la sama ada boleh mengundi ke tidak.
atau daftar pemilih,

selamat mengundi.sambung lagi next time

insha Allah
Bismillah




No comments:

Post a Comment