Thursday, October 29, 2015

bacalah mathurat

30 oct 2015
8:25am

artikel mangenai tajuk ini disebabkan saya mahu doa anda sekalian semoga kita semua di beri kekuatan dan dikurniakan rezeki dan istiqomah dalam membaca ayat ini.


saya yakin sekolah agama akan memperkenalkan mathurat ini di kalangan pelajar dan digalakkan membacanya kerana itu adalah susunan ringkasan dari gerakan terdahulu untuk memastikan jiwa kita sentiasa tenang

dan ayat dan doa dalam mathurat ini banyak di petik dalam surah dan dalam al quran.

bacalah pagi dan petang sebagai wirid dan zikir.

dan bacalah ayat2 ini.

pengalaman saya, alhamdulillah , saya tahu tentang mathurat ini setelah saya masuk ke uia petaling jaya.

saya lambat di perkenalkan dan sangat sedih sebab sepatutnya saya tahu dari sekolah menengah lagi.

rugi saya tak join qiamulail yang sekolah2 agama buat.

sekolah saya tak pernah buat cuma saya pernah join satu qiamulail ni..sangat insaf.


Allahuakbar!

namun, doakan saya istiqomah dan anda semua istiqomah kerana mathurat ni adalah ubat untuk kita teruskan kehidupan dan satu doa yang menguatkan hati2 dan jiwa2 untuk sentiasa istiqomah dalam menjalankan tangungjawab amal makruf nahi mungkar.

:-)

(slurp,milo free di uia pukul 10  ke 8.30 pagi sampai 5 petang)

selamat menjamu selera( boleh ke untuk air je?)



No comments:

Post a Comment