Sunday, October 25, 2015

manusia dijadikan


Bagaimana anda hari ini?
sihat?

saya ingin menceritakan kisah manusia sebelum roh ditiup ke dalam jasad.

saya tidak mahu mengutarkan kisah ini kerana semua manusia mesti tidak percaya dan ingatan dan perjanjian kita dengan Allah sebelum itu kita tidak ingat langsung..

saya mulakan cerita tetapi sebelum itu sememangnya manusia sudah berjanji dengan Allah sebelum dijadikan manusia tentang sanggup memikul tangunjawab untuk memakmurkan muka alam ini.

Menjadikan semua makhluk dan patuh pada Allah dan di beri kebebasan untuk memilihh taat atau tidak semasa di lahirkan sebab itu lah kita dikurniakan akal fikiran dan panduan Al-quran untuk perkara2 yang manusia tidak mampu berfikir.

kenapa saya bersungguh nak cerita ni???

saya nak ceritakan kepada anda kisah sebelum manusia di tiup ruh. mungkin antara anda tidak percaya.

tidak percaya!!!!


saya pun tidak percaya tetapi ini kisah entah macam mana saya boleh ceritakan kepada kawan saya begitu detail sekali sebab kawan cakap semua ingatan kita sebelum dilahirkan di bumi Allah dah hapuskan . dan sememang manusia ada perjanjian dengan Allah sebelum lahir ke dunia.


antara kisahnya bermula begini,

saya cerita kisah ini.saya harap anda semua ambil sekadar iktibar, nak suruh tuan puan percaya pun risau juga, kalau nak cakap saya ni meroyan atau macam orang gila risau juga atau mereka2 cerita. 



saya pun terkejut juga sebenarnya sebab kawan saya cakap benda ini mcam mana ko boleh tahu sebab Allah padam dah ingatan dan sememang ALLAH ada berfirman membawa maksud Allah sememangnya mengadakan perjanjian.

dengan ini, saya nak bagitahu cerita

saya berdialog dengan siapa saya tak tahu.tapi mungkin dengan Allah, malaikat ke atau apa,saya tak pasti tetapi saya dapat rasakan saya berdialog direct dengan Allah.

YA Allah ampunkan dosa aku sekiranya ini adalah rekaan tetapi tujuan bercerita ini nak menceritakan bagaimana rasa seksanya bila mana kau menugaskan aku dengan beban dan tangungjawab sebagai manusia,

Ia bermula Allah ingin memastikan roh masuk dalam jasad. Dimana Allah menyuruh dan tugaskan aku untuk jadi manusia 

Aku tidak mahu. sebanyak 3 kali aku direndam dalam satu tempat yang menyeksakan kerana tidak mahu ikut Allah.

rasa seperti nafsu yang direndam itu.

tetapi ini,ilmu ghaib ,.tidak seorang mampu menceritakan kejadian Allah

Tetapi di sini , saya kongsikan kerana dalam setiap yang Allah jadikan ini. atau seksanya bila tidak memilih untuk taat pada Allah..

Allahu rabbi.seksanya.

sangat seksa!!

semasa Allah suruh saya tunaikan tangungjawab tu, saya cakap tak mahu, Allah celup saya seperti seksanya sampai suara habis atau seksanya sampai pedih sangat.

saya lepas kena seksa tu.bila dah keadaan ok.saya sombong, cakap tak nak,tidak mahu.

kemudian di seksa lagi. sehingga kali ke 3, saya cakap baiklah saya terima.

Lepas tu,saya rasa ketika itu ,Allah meniupkan roh kedalam jasad,

mungkin anda semua ingat mengarut.tetapi saya nak cakap, kita ini, sudahh berjanji dengan Allah sebelum lahir lagi tentang sanggup ikut segala kehendak beliau.

maksudnya. sebelum Allah jadikan nabi adam lagi, sememangnya nafsu itu sendiri kita mahu melawan Allah.

Sebab itu,di kalangan kita ada yang sanggup buat dosa walaupun dalam bulan ramadhan sedangkan dalam quran sendiri menyifatkan syaitan di belenggu ketika kita berpuasa.

menarik kan? 

apa saya ceritakan pada kawan saya . saya dah lupa dan mana2 manusia lupa.saya ceritakan ini berdasarkan ingatan dan bagaimana perasaan terpaksa lahir kedunia.

dan nanti bila roh dan jasad berpisah. kita akan merasa sakit yang amat.

Allah.tak boleh samakan kejadian manusia dengan Allah tetapi sinonim saya nak buat seperti barang mainan dengan bateri.


kita akan berfungsi bila ada roh dalam badan. bila tidur seketika, roh keluar jap.

semua cerita ini bukan nak bagitahu saya reka atau nak kata saya ini imaginasi semata2.

ibrah dalam cerita ini.saya nak anda semua faham dan mengerti bila lawan Allah.seksa akhirat pedin sangat.

Allah memang cipta ikut suka dia,

kalau nafsu kita dah kena 'seksa' sebelum masuk dalam badan pun .pedih, siapa kita nanti kalau banyak bawa dosa,

bertaubat dan sesungguhnya manusia sentiasa membuat khilaf.

tetapi kalau sentiasa buat baik, kita pun akan rasa tertekan juga sebab sememang kita ada sikit nak buat silap tu sebab kalau sebesar biji sawi yang tumbuh atau keimanan di dalam badan kita. rosak la jasad sebab kita sibuk dengan beribadat semata2 tanpa fikir keperluan jasad.


saya menyeru kepada semua kawan2. terutama yang islam segera bertaubat kebetulan jerebu masih kuat ni walaupun hujan lebat turun.jadi sahla Allah sahaja yang mampu meredakan jerebu.

Dan bukan islam.semoga di beri Hidayah untuk kembali pada Islam.

Maaf saya ucapkan,
25 oktober 2015. 8:48 malam

No comments:

Post a Comment