Sunday, June 8, 2014

perseDIAAN.

DALAM kehidupan ranjau dan berduri, saya nak begitau. bagaimana persediaan kita.

cuba bayangkan. apa terjadi sekiranya berlaku gempa atau suatu yang mengancam nyawa kita?


di sini saya nak berkongsi cerita mengenai mimpi saya.

saya bermimpi kawan saya di buru. dan saya melindungi kawan saya. saya cuba sorokkan dia di bawah tanah berbukit dan ada sungai yang dalam.

Saya nak sorokkan kawan di situ namun dalam masa sama saya takut dia tenggelam sebab bawah tu seperti air sangat dalam.

serba salah saya.jadi saya suruh dia buat trick dengan naik atas darat dan sambil berlari sambil berlindung di balik pokok.

dia mengikut saya setelah dia lihat macam mana saya buat. saya berjaya selamatkan diri namun masih ada musuh di hadapan.

Disebabkan saya risau keselamatan kawan saya. saya tak jadi nak menyorok dan terpaksa berlawan untuk pastikan kawan saya selamat.

sebelum tu saya mimpi kucing gigit jari saya. bila saya lihat kembali. aneh sungguh. semua kucing tidur dengan nyenyak dan banyak pula tu.

erm... entah apa maksudnya.


oleh itu, saya harap. mimpi ini sangat memenatkan sebab saya tak boleh tidur dan saya juga terpaksa berlawan semasa tidur.

saya berjaya melawan musuh. sebenarnya kesan tengok cite prince chess. cerita cina.

hehe.best cerita tu.



jadi.. apa persediaan yang hendak kamu lakukan kalau berlaku seperti itu? segala tenaga kamu kena kerah.


sebab nyawa adalah anugerah dan kita wajib pelihara.


jadi. mungkin sebab orang mati semasa tidur juga berpunca daripada berlaku jalan cerita melibatkan nyawa.


persediaan sebelum tidur. apa?


No comments:

Post a Comment