Saturday, June 7, 2014

cerita CINTA saya. bahagian 1

Hai saya upin. nama adik saya ipin. ini kisah kami berdua.

ehem ehem. kisah kami semua la.


Begitu la kartun yang di tayangkan di TV9 pada pukul 5-5.30pm.

agak2 la.

Disini kartun ini memainkan peranan penting dalam kesinambungan dakwah cinta kita kepada Allah

Nak menarik minat pasal puasa je ke? alangkah bagus jikalau penerbit juga bercerita tentang nya solat dan gaya bersolat. Selain kepentingan puasa semata.

Sebab tu, anak di didik untuk puasa sahaja,tapi tinggal solat tak mengapa?

Erm.... sebab tu ramai hanya tahu puasa namun tak faham erti solat.

ibu bapa pula berperanan  seperti memberi penghargaan kepada anak2 sekiranya berjaya puasa penuh. memang bagus galakan itu.

tapi kalau solat? apa ganjaran kita? tak kan nak cakap.nanti masuk neraka.

macam mana budak tu tanya ..macam mana neraka?

kita cakap ada api dan panas. tetapi sekarang suhu snagat panas. mungkin sikologi dengan suhu panas boleh menyebabkan mereka faham api neraka?

kaedah kretif kena kita bagi tau budak2. gitu la..


Sedangkan di mahkamah Allah nanti .. solat adalah suatu yang perlu di soal siasat dahulu.

Jadi.apa keadaan kita dan bagaimana kita nanti dan sibuk macam mana pun.solat di utamakan.

Kisah cinta saya. 5 kali saya berhubung dengan kekasih saya. Melalui suatu panggilan yang istimewa.                    
Nada dering cinta saya .. bukan panggilan seperti lagu atau rock kapak. baru saya berhubung. Tapi sangat mendamaikan dan sekiranya saya nightmare pun seperti laungan itu menyebabkan saya terselamat dari makhluk itu.



itu kisah cinta saya.

No comments:

Post a Comment