Monday, April 7, 2014

Belajar atau Tidak?

Selamat malam sebab malam saya menulis .bukan waktu nak tidur.walaupun sepatut ucap,good evening.

kalau nak tidur baru cakap, good night.

kata cikgu english saya masa sekolah menengah.

sambung...


dalam kehidupan belajar, sememangnya ada rasa pahit dan tekanan sewaktu dengannya.

bersabar la. belajar betul-betul.

bukan kerana sijil.tetapi kerana Allah.

Saya selalu rasa mahu berhenti.kenapa?

sebab kalau belajar, belum tentu dapat kerja.

jadi...bagaimana pun. saya berusaha sekeras mungkin supaya saya belajar sebab seronok.

jadi. Bila kita tetapkan sebab seronok belajar. susah atau masalah belajar akan kita dapat hadapi.




kawan-kawan..belajar ini satu jihad.



walaupun rasa tekanan macam mana pun. sabar.. ambil Quran.solat hajat.solat malam. puasa sunat selagi masih muda dan ada tenaga.belajar lah.


ini dorongan untuk saya supaya lebih maju kehadapan. esok interview kerani di pos office.nak pergi..

tak nak belajar doh.. keluhan hati ku.

tetapi.. kerja kena siapkan.banyak ni kerja nak buat. takut tak settle.

tadi midterm.alhamdulillah.seronok jawab sebab.dengan gorengnya.

walaupun ada chance untuk meniru tetapi sebab lecturer bagi kepercayaan,saya sanggup usaha fikir je.

kantoi.. walaupun masa undergraduate..meniru adalah hobi..

haha... tetapi final buat sendiri la bro/sis..


dan bertambah insaf.pakai purdah juga membantu saya untuk tidak meniru dalam exam.

sebab purdah itu nampak ayu dan thiqah..tetapi..kenapa kita rosakkan??

cheh!! macam bagus..macam nak menunjuk je..

tapi..Allah memerhati wujud dalam diri itu lebih utama.. astagfirullah.

Alhamdulillah.nanti ada paper corrosion pula.

ambil subjek dalam material engineering, teringat presiden Dr morsi sebab tengah cari journal dan artikel terjumpa author from him. lorr. Dr. kita sama major.hihi..

(*,*)

cakap dalam hati jela..

macam mana pun usaha dan belajar betul-betul.

sekian celoteh sekadar nak berkongsi rasa.meluahkan rasa dan lebih kepada menghilangkan tekanan atau di bukukan sebagai hati beku.hehe

No comments:

Post a Comment