Friday, November 9, 2018

Kad Perubatan great eastern takaful

Kad perubatan daripada great eastern takaful.

Antara kelebihan anda dapatkan kad perubatan takaful

1. Kos caruman rendah tetapi jumlah perlindungan tinggi.

Semasa anda sihat,digalakkan untuk mendapatkan kad perubatan untuk melindungi diri kerana kos perubatan jumlahnya banyak sedangkan anda melabur duit untuk masa akan datang untuk waktu kecemasan bukan? Apa kata,simpan atau mencarum dengan kad perubatan great eastern takaful.

Sebab apa tidak mahu? Sebab kalau tidak jadi apa2,anda rasa rugi?

salah tanggapan tu, sedari lah bahawa apabila kita langsung tiada simpanan dan tidak langsung melindungi diri kita secara alternatif, atau perlindungan takaful individu atau keluarga, atau erti kata takaful diri sendiri. Bagaimana sekiranya, kita mengalami cacat kekal atau sakit kronik, adakah syarikat akan menganggap kita masih pekerja?

kita mungkin akan dibuang kerja bukan?
 Jadi masih ke kita mendapat perlindungan daripada company yang telah lama kita berkhidmat.

Sebab berlenggah kerana tiada masa dan sebagainya, kita tidak cakna tentang diri sendiri. Hubungi saya segera untuk dapatkan nasihat dan temujanji , 0136606726.

maksud kos caruman rendah ialah , dengan bilik RM150,
--Perlindungan tahunan sebanyak RM 90,000 dan
--RM900,000 sepanjang hidup.
--Khairat kematian sekiranya berlaku kematian sebanyak RM 2,000.
--kemalangan kematian RM 10,000
--Kemalangan rawatan pesakit luar RM 3,000 setahun.

syarat anda "sihat"

2. Had tahunan untuk seumur hidup yang tinggi.

-- Maksudnya setiap 3 tahun, peningkatan had bilik untuk setahun yang bernilai RM 90,000 akan meningkat sebanyak 10% untuk pemegang kad perubatan yang tidak pernah dituntut. Sekiranya, sakit sikit sahaja  atau sakit tidak ketara boleh gunakan kad perubatan syarikat anda sebab kita tidak tahu apa sakit dan kos rawatan untuk akan datang.

3. Ko- takaful yang lebih rendah

-- Ko-Takaful bermakna sejumlah bil rawatan perlu dibayar kepada pihak hospital dan yang 
selebihnya akan ditanggung oleh syarikat takaful. Di dalam Great Eastern Takaful, anda hanya perlu membayar Ko-takaful minimum sebanyak 10% daripada jumlah bil dan maksimum RM 500, 


mana yang lebih rendah. Terdapat juga syarikat takaful yang tidak mengenakan co-takaful, yang mana bil rawatan ditanggung 100% oleh syarikat takaful tersebut, tetapi had tahunan yang ditawarkan biasanya lebih rendah daripada apa yang Great Eastern Takaful tawarkan.

4. Cash Value yang lebih tinggi

--Disamping itu, dengan perlindungan ini, anda turut mendapat keuntungan untuk anda apabila bersara ketika umur 55 tahun, dan dijadikan sebagai simpanan anda untuk dimasa anda tua.

--Pelan TAKAFUL INVESTMENT LINK ini memberikan nilai duit atau cash value dengan pelaburan yang dibuat daripada sebahagian caruman bulanan pelanggan selepas di tolak caj. Caj yang dikenakan oleh Great Eastern Takaful adalah rendah , maka secara relatifnya peserta akan mendapat lebih cash value.

5. Kos tabarru' yang murah 

---Kos tabarru’ merupakan kos sebenar yang perlu dibayar oleh peserta takaful untuk melindungi diri untuk tujuan perubatan. Untuk pengetahuan anda, kos tabarru’ yang dikenakan oleh Great Eastern takaful adalah antara yang terendah.

6.RM 10,000 untuk tuntutan kematian disebabkan oleh kemalangan.

---Setiap pemegang polisi daripada Great Eastern Takaful secara automatik akan diberikan manfaat kematian akibat kemalangan yang bernilai RM 10,000 jika memegang polisi medical card yang bernilai RM 100, manakala manfaat yang bernilai RM 15,000 bagi yang memegang polisi medical card yang bernilai RM 200.

5. Manfaat Khidmat Tunda kenderaan secara percuma

---Kelebihan apabila melanggan polisi perlindungan di bawah Great  Eastern Takaful, khidmat penundaan kereta secara percuma kepada pelanggan. Pengalaman saya sendiri lebih daripada 5 kali menggunakan khidmat tunda secara percuma. Alhamdulillah.

  

No comments:

Post a Comment