Wednesday, January 13, 2016

mimpi seorang hensem

suatu malam.tak boleh nak tidur.


saya tidur, dan bermimpikan pergi masjid nabawi.kebetulan malam tak boleh tidur, saya tengok orang pergi masjid nabawi.tengok tempat raudhah.


kemudian ... saya pun apalagi, dengan seorang perempuan nak masuk di bahagian raudah dan semua orang masa tu lelaki, nak masuk tak boleh. perempuan tu masuk dan meninggalkan saya keseorangan.

semua muslimin masa saya tengok tu

saya nak masuk juga dan ternampak ada seorang lelaki berada di bahagian atas .macam kren gitu dan boleh bergerak ke depan dan belakang, nak dikatakan mimbar pun boleh sebab biasa orang bagi khutbah duk atas,


lepas tu, ada orang arab cakap. tak payah masuk la, bukan pandai bahasa arab pun.

saya cakap tak mengapa saya mahu dengar

memang saya tak faham bahasa arab tapi saya dengar dia sebut pasal akhlak,.

jadi saya boleh tanya dia dalam bahasa melayu melalui hati,saya tanya.macam mana nak berdakwah,sekarang sangat parah,

dia bagitahu,melalui akhlak,

buat perangai elok2.tunjuk contoh baik.


berdakwah dengan akhlak.

mak ai.hensem ya Allah,

rambut sampai bahu. dan tak lurus dan tak kerinting,mcam ikal sikit,

muka hensem dan sangat tenang,

saya tanya dalam hati.siapa kah engkau ni wahai manusia.

nampak macam 20 hngga 30an.

ya Allah. tak pernah tengok orang hensem macam dia,

saya memang dah biasa tengok orang arab,pakistan dan pelbagai lagi yang dikatakan hensem. tapi dia ni.

hidung mancung , mata redup je, bibir sentiasa tersenyum.


saya nampak dia di masjid nabawi.

lepas tu,hilang macam tu sahaja,

patut la sesetengah lelaki suka rambut panjang sebab nampak cool dan hensem.

memang tak boleh nak jelaskan macam mana dia , Allahuakbar, tak tahu la siapa orang tu.

hensem dan tenang je. biasa tengok orang hensem sahaja, tetapi tak setenang muka beliau.

No comments:

Post a Comment