Wednesday, August 6, 2014

mimpi bentuk IKAN terbakar

aik .banyak pos hang.

sebenarnya saya ingin ceritakan tentang pengalaman saya bermimpi. saya nampak bentuk ikan terbakar di bahagian sungai dan nampak macam ada askar disekeliling.

dan ada ikan lain tengah kejar saya.

ikan(ikan lain tapi tak tau la ikan kena bakar tu terbang atau mungkin saya rasa simbol bom bedil ke atas bumi GAZA) tu seolah2 terbang dan kejar saya.

keesokkan, saya tak ceritakan pada sapa2. dan malam tu


dapat berita MH17 di tembak dan dapat tahu kat sabah .lahad datu kan? kena serang.

huhu. memang ikan terbakar tu seperti bentuk kapal terbang. dan askar di tepi sungai menggambarkan askar malaysia ada di bahagian sabah.

aduh. tak sangka .adakah ini kebetulan. memang saya takut mengalami mimpi tu. pucat muka saya sebenarnya sehingga saya diam membisu. saya takut jadi betul2 dan saya ambil keputusan mendiamkan diri.

seperti contoh saya bermimpi lecturer di universiti saya meninggal. esokkan saya dapat tahu, memang betul lecturer meninggal. ALLAH.

kadang2 tak nak tidur sebab takut bermimpi dan benda musibah tu berlaku.antara contoh kematian dan kapal terbang MH 17 tu.

tak tahu nak cakap apa. anda bayangkan di sebuah hutan berlaku asap tebal seperti terbakar. anda faham bukan? maknanya musibah akan berlaku. dan MH 17 jatuh di lapangan rumput hijau kan lepas kena tembak?


ALLAH2x. harap benda mimpi jadi kenyataan ini tak berlaku namun kalau ALLAH memilih saya untuk mengatakan musibah dalam bentuk mimpi tu. sangat luar biasa.


sebab sebelum ni saya rasa berdebar dan ada musibah berlaku.sekarang saya tak nak dalam berdebar berlaku musibah tetapi ALLAH bagi dengan hint mimpi musibah dan realiti berlaku benda tu. ALLAH.


sebelum tu saya bermimpi ada kebakaran hutan.dan esokkan saya nampak bomba bunyi wisel dan bergerak semasa saya mahu ke kelas. huhu.


bukan nak cakap percayakan mimpi tetapi saya tak mahu saya jadi fitnah.


tak mahu percayakan mimpi saya.


saya hanya mahu beriman pada ALLAH


dan saya hanya mahu ALLAH adalah tuhan yang boleh buat apa2 je dan manusia memang tak boleh meramal masa depan. dan saya tak nak bercakap pasal mimpi setelah bermimpi risau terjadi betul2 sebab saya pernah rasa hint sesuatu dan perkara itu terjadi.


ke sebab fikiran kita benda tu terjadi?


jadi saya rasa saya fikir dan benda tu akan berlaku?


erm. tak. bukan kerana saya fikir benda tu berlaku tetapi instinct saya dan ilham daripada ALLAH. saya percaya ALLAH bagi ilham pada saya bukan saya memandai.


dan bila saya sebut benda tu terjadi. bukan saya mulut masin tapi ini adalah izin ALLAH.


saya bukan nak cakap saya wali tetapi.

tolong jaga percakapan masing2 boleh jadi apa kita cakapkan itu doa kita kepada orang yang kita maksudkan.

cakap baik2 sahaja.

No comments:

Post a Comment